page-header

Yin jóga/Hangtálas jóga/Meditáció

 

YIN JÓGA

                                         

  • ha nyugalomra, csendre, Én időre van szükséged
  • a legtöbb jóga óra ászanái nehezen mennek, vagy túl dinamikusak
  • idősebb vagy és nyugodtabb edzésformára vágysz
  • izületeid és csontjaid már nem úgy működnek
  • alacsony az energiaszinted
  • fizikai, avagy lelki blokkok gátolnak
  • ha túl sokat pörögsz és meg szeretnéd találni az egyensúlyt
  • szeretnél közelebb kerülni önmagadhoz
  • stresszel és szorongással küzdessz

 

 

A yin jóga egy passzív jóga, amely kiegészítője lehet az aktív, dinamikus, (yang típusú jógának). A yin jóga lágyan, mégis mélyen megdolgoztatja a testet. Jellemzője, hogy hosszabban, 2-5 percig tartunk ki egy ászanát. A pózok szabadon alakíthatók és igazíthatók minden testalkathoz, adottsághoz és problémához. A gyakorlás során a meridiánokra is hatunk azáltal, hogy erős nyomást gyakorlunk a szervekre és percekig benne maradunk egy testhelyzetben. Ilyenkor nagyon jól stimulálódnak a női szervek és a hozzájuk tartozó meridiánok, mely a hormon-háztartásra is hatással van. Segítenek egy meditatív tudatállapot elérésében, az idegrendszer lenyugtatásában és a belső szervek karbantartásában. Mikor kijövünk a pózból, a nyomás megszűnik az adott ponton és az áramlás felszabadul az energiacsatornákban. Ezáltal hatunk a szervekre, kötőszövetekre, izmokra és csontokra, valamint serkentjük a vérkeringést. Ahhoz, hogy belelazulhass a pózba, eszközként segítségül használhatsz jógatéglát, párnát, takarókat.

 

 

Yin jóga eredete:

A Nyugat-Európa szerte, és Amerikában hódító yin jóga eredetét a kínai taoista szerzetesek körében találjuk meg, hiszen ők gyakoroltak egyfajta energetikai alkímiát, amelyben bizonyos testpózokat tartottak ki hosszabban, meghatározott sorrendben. Az 1970-es években hozta el ezeket a gyakorlatokat Paulie Zink az USA-ba, aki kínai harcművészeteken keresztül közelített ezekhez a hajlékonyságot fejlesztő gyakorlatokhoz. Az utóbbi években tanítványa Paul Grilley, és felesége Suzey fejlesztette tovább a pózokat, finomítva a harcművészeti megközelítésen, és Sarah Powers a buddhista nyomvonalon keresztül segíti a yin yoga elterjedését.

Az elnevezés a kínai yin-yang (kétpólusú szemléletből) ered. A yin, a női minőséget, a passzívat, a táplálót, befogadót, hűsítőt, stabilat, lefelé áramlót, földelődő minőséget foglalja magába, míg a yang a férfi minőség, az aktivitás, a melegítő hatás, emelkedés, felfelé szállás, cselekvés, valami felé törekvés fogalmaihoz kapcsolható. Ily módon meg tudunk különböztetni az ősi kínai filozófia alapján yang típusú és yin típusú jógát is. Ám a látszat ellenére nagyon is sok minden történik ebben a mozdulatlanságban: a gravitációt és a test súlyát segítségül hívva, miközben teljesen elengedjük magunkat, a mély kötőszövetekben található úgynevezett meridiánok (energia csatornák) – melyek a szerveink működését befolyásolják – erős nyomást kapnak. Mikor kijövünk a pózból, hirtelenjében a nyomás alól felszabadul az áramlás a meridiánokban. Minden meridiánunkhoz yin pózok kapcsolhatók, és ha ezeket tudatosan gyakoroljuk, akkor megtapasztalhatjuk gyógyító, kiegyenlítő, energiafeltöltő hatásukat, akár egy akupunktúrás kezelését. Minden yin pózhoz meridiánokat kapcsolunk, melyek stimulálásával elérhetjük a yin yóga gyógyító, energetizáló hatását.

A yin jóga az érzelmeinkre, a mentális egészségünkre is jótékonyan hat, tisztít és lecsendesít. További hatása, hogy az ízületeket, szalagokat, porcokat és csontokat táplálja, megakadályozza az ízületek kiszáradását, ami a korral jár, így fiatalon tart minket. A fókusz a teljes elengedésen, átadáson, passzivitáson van, ami lehetővé teszi, hogy mind fizikai, mind lelki szinten létrejöjjön egy mélyebb áramlás. A yin jóga gyakorlás lehetővé teszi a gyakorlók számára, hogy közelebb kerüljenek saját magukhoz, az érzéseikhez, az érzelmeikhez.

 

 

Mit várhatsz a yin jógától: egyensúlyba hoz, ha túlpörögtél, kiegyenlíti a férfi-női minőséget benned. Elcsendesít, megtanít befelé figyelni, kiegyensúlyozza az energiáidat, összekapcsol a középpontoddal, szervi tünetek, betegségek gyógyító eszköze lehet.

A nyújtó gyakorlatok hatására, a hétköznapi mozgáshoz szükséges izmok erősödnek, mozgástartományuk növekszik. Nemtől, kortól vagy képzettségi szinttől függetlenül gyakorolhatod A gyakorlatokat néhány alkalom alatt meg lehet tanulni.

Ha a nyújtó gyakorlatokat nem csináljuk rendszeresen, idővel az izmaink elkezdenek rövidülni, merevedni. A megrövidült izom, pedig idővel korlátozza a mozgást és egészségügyi problémákat okoz, pl.: fájdalmat az egészen egyszerű, mindennapi mozdulatokban, vagy akár tartáshibát.

A yin Jóga előnyei:

– idegrendszer nyugtatása- hormonrendszer, nyirok keringési és emésztő rendszer karbantartása

– légzés mélyítése

– relaxáció

– fáradt energia elengedése, friss életerővel való feltöltés

– testi, lelki, szellemi egyensúly

– izületek, gerinc, kötőszövetek karbantartása

– lelki béke

– méregtelenítés testi, lelki síkon

– önmagunk jobb megismerése, megértése

– együttérzés fejlesztése

– jobb alvás és még sok-sok egyéb hatás

hosszú távon:

Nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb leszel a mindennapokban. Megérted, hogy nem kell mindenre reagálni, hanem jobban meg tudsz maradni a középpontodban. Jobban megismered a határaidat, és azt, hogy mikor mondj igent és nemet. Megérzed jobban a saját szükségleteidet és táplálóbb, gondoskodóbb, türelmesebb, szeretettel telibb leszel önmagad és környezetet felé.

Hangtál Terápiás Jóga

Yin jóga gyakorlások, hangtál meditációval kiegészítve. Ez az ötvözet a lehető legjobb módja a teljes ellazulásnak. Míg benne vagy egyes ászanákban, közben a hangtálak hangjai csendülnek fel közvetlen melletted és a testedre helyezve. Ebben a különleges jógaformában az energia többszörösen áramlik hozzád és a blokkok oldása is gyorsabb.

A hangtál terápiás jóga a kínai meridián rendszerre építi fel tudatosan a mozgássorozatait.

A hangtál jóga olyan speciálisan összeállított gyakorlatokat kínál, amely nemcsak a testnek tesz jót, hanem érzelmi egyensúlyt, tiszta gondolkodást és magasabb szintű tudatosságot is eredményez.

A hagyományos kínai orvoslásban a betegséget a testben áramló energia, azaz qi elakadásának jeleként fogtak fel.

A hangtál jóga során alkalmazott módszerek, gyakorlatok lehetővé teszik, hogy a létfontosságú energia megőrződjön, újrahasznosuljon és minden mérgező és kiegyensúlyozatlan energia átalakuljon tiszta és pozitív energiává.

A jógagyakorlatok aktiválják a qi áramlását a meridiánokban, megnyitják és megerősítik őket. A fizikai mozgás segítségével a qi eljut a test végtagjaihoz.

A qi a gyakorlatok megfelelő végzésével aktiválódik és erősödik az adott meridiánokban, az erőkifejtések közötti passzív szakaszban pedig áramlik.

A hangtáljóga során alapvetően statikus, ülő, fekvő és hosszan kitartott ászanákat végzünk.

A gyakorlatok egyik fókuszpontja a nyújtás lesz. A nyújtás belülről kifelé áramoltatja az energiát, meghosszabbítja a meridiánokat és a qi-t a test felszínéhez irányítja. A nyújtás felszabadítja az energiát, segíti a szabad áramlását, kiegyensúlyozza a qi-t és visszaállítja az egészséget az egész testben.

A meridiánokban lerakódott fizikai és mentális mérgek vagy feszültségek elzáródást okozhatnak. A test energiaegyensúlya pedig megbomlik, ami betegséget, vagy gyenge egészségi állapotot idéz elő. A lazításnak és nyújtásnak köszönhetően viszont az energia szabadon áramolhat és ez lehetővé teszi, hogy a gyógyító energia az egész testet átjárja.

Maga a jógáról és a menetéről:

A terápiás hangtáljóga elsősorban egy egyéni foglalkozás. Csoportosan is, működik, de kicsit másképp. Az egyéni kezelésnél én dolgozom rajtad a tálakkal, neked csak a pózokra kell figyelned és minél jobban belelazulni. A csoportos órán viszont mindenki saját magán, vagy maga mellett szólaltatja meg a tálakat, de nem feltétlenül azon a területen, ahol az egyéni kezelésnél.

Mielőtt elkezdünk együtt dolgozni, fontos kellőképp tájékozódnod arról, hogy mégis mi vár rád a kezelések alatt. Ezért az első órát megelőzi egy 15 perces ingyenes telefonos konzultáció.

Beszélgetünk a problémádról is (akár lelki, akár fizikai),hogy fel tudjam állítani a diagnózist, ki tudjam dolgozni a számodra megfelelő programot és hogy egyáltalán kezelhető vagy- e, vagy sem.

Ellenjavallatok

-Várandósság 1. és 3. trimesztere

– műtéti beavatkozás, vagy kemoterápia, a kezelést megelőző 2 hónapban

-szívritmuszavar

-súlyos visszér, trombózis, -pszichés zavarok

-heveny gyulladásos betegség, láz.

-epilepszia, vagy az arra való hajlam

-beépített szívritmus szabályozó készülék

-akut gyulladásos folyamatok a testben

-műtét utáni 6 hét

-epekő, vesekő

-a várandóság első 12 hete

-fém protézis, műtéti hegek, törések esetén tájékoztatni kell a kezelőt ezek meglétéről.

A hangtál kezelésekről és hatásairól többet megtudhatsz a relaxációs kezelések menüben.

RESZTORATÍV HELYREÁLLÍTÓ JÓGA

 

Mi is jelent az, hogy RESZTORATÍV, azaz helyreállító jógagyakorlás?

A RESZTORATÍV JÓGA célja a mozdulatlanság megélése, minden külső inger csökkentése, kizárása, a tudatos jelenlét megélése, a teljes ellazulás, elcsendesedés megtapasztalása.

A resztoratív jóga kölcsönösen stimulálja és nyugtatja az egyes szerveket. A megfelelő resztoratív ászanákat sorozatba állítva lehetővé tesszük, hogy a gerincet minden irányba átmozgassuk.

Ez a fajta jóga minden szintű gyakorló számára alkalmas, mivel egy pihentető gyakorlásról van szó. A pózokat itt is, mint a Yin jogában hosszabb ideig tartjuk, de legtöbbször segédeszközök segítségével, hogy az izmok teljesen el tudjanak lazulni.

Mik ezek az eszközök?

Jógatéglák, blokkok, jóga hengerpárnák, pokrócok, párnák, hevederek.

A resztoratív gyakorlás, ahogy az előbb említettem, hasonlít a Yin jógához, de az a különbség, hogy a Yin jógában a kínai orvoslás és energetikai rendszer által használt meridiánok stimulálása van a gyakorlás középpontjában, és gyakoriak a passzív nyújtások. A resztoratív jógában nem nyújtunk, hanem pihenünk, és csökkentjük az ingereket. Annyi eszközt használunk alátámasztásnak, amennyit csak lehet. Kerüljük a nyújtást és a feszítést.

Meg kell találnunk azt a tökéletes helyzetet, amiben benne tudunk maradni 3-5, vagy akár 10 percen keresztül. Fontos az is, hogy az elménk le tudjon csendesedni.

A támasztékok használatával sok testtartás szinte erőfeszítés nélkül tartható.

A helyreállító órák jellemzően lágyak és alacsony energiaigényűek, így kiválóan kiegészítik az aktívabb gyakorlatokat.

Amikor az elme is tudatosan ellazul a feszültség felszabadul a testből és az elméből egyaránt.

A resztoratív jóga előnyei:

  • Teljes ellazulás: A lassú, mély, légzés megnyugtatja az idegrendszert, ami elősegíti az ellazulást.
  • Jobb alvásminőség: Minél nyugodtabb vagy, annál nagyobb az esély arra, hogy az éjszaka folyamán jobban kipihened magad. Tudományosan bizonyított tény, hogy a jóga hozzá segít a könnyedebb, nyugodt, pihentető mély alváshoz.
  • Helyes, kiegyensúlyozott légzést alakít ki.
  • Növeli az állóképességet
  • Az immunrendszert erősíti, a szervezetet ellenállóbbá teszi a fertőző betegségekkel szemben.
  • Jobb közérzetet biztosít
  • A resztoratív jóga segíthet a stresszes, szorongásos, depressziós és egyéb hangulati zavarokkal küzdőknek a tünetek enyhítésére
  • Fejleszti a koncentrációs képességet és a memóriát.
  • Fokozza a fizikai és szellemi teljesítményt.
  • Fokozza a vitalitást, az erőnlétet.
  • Szervezetünk energiával és életerővel töltődik fel.
  • Segít a mozgásszervi fájdalmak kezelésében.
  • Javítja a problémamegoldó-képességet, növeli a kreativitást.
  • Megszünteti a stressz káros hatásait.
  • Csökkenti a magas vérnyomást.
  • Javítja az emésztést, megszünteti az idegi eredetű gyomorbántalmakat
  • Feltölt, energetizál.
  • Méregtelenít.
  • Optimalizálja a hormonműködést
  • Gyengéd a testhez: A helyreállító jógagyakorlatok kíméletesek az ízületekhez, a következetes gyakorlás pedig erősítheti a csontokat és ízületeket körülvevő kötőszöveteket.

A JÓGA a LEGHATÉKONYABB STRESSZOLDÓ módszer.

Minden nap sok külső inger ér minket, hol pozitív, hol pedig negatív ingerek. Negatív ingerek lehetnek például a konfliktusok, ( családi, munkahelyi, stb…)a folyamatos megfelelés, aggódás. A felgyorsult élet által gyorsabban kimerülünk, állandóan fáradtnak, megkeseredettnek érezzük magunkat.

A folyamatos aggódás, szorongás kimerítik a szervezet energiatartalékait és legyengítik az immunrendszert ezáltal felborul a testi-lelki-szellemi egyensúly.

A jóga gyakorlatai sikeres és eredményes megoldást jelentenek a stressz káros hatásainak megszüntetésére.

A stresszoldó jóga program válogatott gyakorlatai, az ászanák, a légző gyakorlatok, a koncentrációs technikák, és a relaxáció együttesen oldják a feszültséget, a szorongást, a testben lerakódott stresszt, megteremtve a jógagyakorló számára a belső béke állapotát, a kiegyensúlyozott idegrendszeri működést.

  Yin-Yang gerincátmozgató jóga

 

Ezeken az órákon a kiegyensúlyozott, és mindenki számára elérhető gyakorlatok során, a melegítés, a dinamikus, gördülékeny mozgások váltakoznak a nyugodt, mély, fiatalító testhelyzetekkel. A két megközelítés az ászanák során elősegíti a nap- és hold, a férfi- és női, a yang és yin energiák kiegyensúlyozását, miközben a módszerek specifikus, fizikai erőnlétet és energikusságot kínálnak. A két stílus jól kiegészíti egymást, a gyakorlónak segít megtalálni saját egyensúlyát. Mindkétféle minőséget (yin-passzív, yang-aktív) erősítjük gyakorlásunk során, így lesz teljes harmónia a test, szellem, lélek egységében.

A jógaórák fele (yang ) dinamikus, átmozgató, gerinc jóga elemekkel kiegészítve. Másik része a (yin ) egy passzív, meditatív mozgásforma.

 

 

 

Kortól és nemtől függetlenül mindenki számára ajánlott jógatípus. A gyakorlás mindig az óra résztvevőinek igényéhez igazodik. A jóga nem csak hajlékonyaknak való, ezért ne érezd magad kényelmetlenül. Éppen, hogy azoknak is szükségük van rá, akik túl merevek. A jóga, ha jól gyakorolják, akkor mindenkié kell hogy legyen és mindenkin képes segíteni. Éppen ott, ahol tart az útján.

Kérésre házhoz tudok menni egyéni jógára a 3. kerületen belül, illetve Budakalász területére.

Árak:

Online jóga: Csoportos online jóga minden csütörtökön 17 órától. 3 főtől 2.200 Ft/fő

Egyéni online jóga 1 alkalom 5.500 Ft  2 fő esetén 3.500 Ft/ fő, Időpont megbeszélés szerint.

Egyéni jóga az otthonodban: 60 perc 11.500 Ft,  90 perc 14.000 Ft, 2 fő esetén 60 perc 14.000 Ft/2 fő, 90 perc 17.000 Ft/2 fő.  3 fő esetén 60 perc 17.000 Ft/3 fő, 90 perc 20.000 Ft/3 fő. A hangtálas jóga benne van az árban, aki igényli.

Egyéni jóga a Boglár utcai Fitness teremben:  60 perc 10.500 Ft  90 perc 13.000 Ft, 2 fő esetén 60 perc 12.000 Ft/2 fő  90 perc 15.500 Ft/2 fő. A hangtálas jóga is benne van az árban, aki igényli.

Csoportos jóga: 3 főtől 70 perc, 3.500 Ft/fő, a hangtálas jóga 90 perc 4.200 Ft/fő

 

 

 

 

se