page-header

Yin jóga/Hangtálas jóga/Meditáció

 

YIN JÓGA

                                         

  • ha nyugalomra, csendre, Én időre van szükséged
  • a legtöbb jóga óra ászanái nehezen mennek, vagy túl dinamikusak
  • idősebb vagy és nyugodtabb edzésformára vágysz
  • izületeid és csontjaid már nem úgy működnek
  • alacsony az energiaszinted
  • fizikai, avagy lelki blokkok gátolnak
  • ha túl sokat pörögsz és meg szeretnéd találni az egyensúlyt
  • szeretnél közelebb kerülni önmagadhoz
  • stresszel és szorongással küzdessz

 

 

A yin jóga egy passzív jóga, amely kiegészítője lehet az aktív, dinamikus, (yang típusú jógának). A yin jóga lágyan, mégis mélyen megdolgoztatja a testet. Jellemzője, hogy hosszabban, 2-5 percig tartunk ki egy ászanát. A pózok szabadon alakíthatók és igazíthatók minden testalkathoz, adottsághoz és problémához. A gyakorlás során a meridiánokra is hatunk azáltal, hogy erős nyomást gyakorlunk a szervekre és percekig benne maradunk egy testhelyzetben. Ilyenkor nagyon jól stimulálódnak a női szervek és a hozzájuk tartozó meridiánok, mely a hormon-háztartásra is hatással van. Segítenek egy meditatív tudatállapot elérésében, az idegrendszer lenyugtatásában és a belső szervek karbantartásában. Mikor kijövünk a pózból, a nyomás megszűnik az adott ponton és az áramlás felszabadul az energiacsatornákban. Ezáltal hatunk a szervekre, kötőszövetekre, izmokra és csontokra, valamint serkentjük a vérkeringést. Ahhoz, hogy belelazulhass a pózba, eszközként segítségül használhatsz jógatéglát, párnát, takarókat.

 

 

Yin jóga eredete:

A Nyugat-Európa szerte, és Amerikában hódító yin jóga eredetét a kínai taoista szerzetesek körében találjuk meg, hiszen ők gyakoroltak egyfajta energetikai alkímiát, amelyben bizonyos testpózokat tartottak ki hosszabban, meghatározott sorrendben. Az 1970-es években hozta el ezeket a gyakorlatokat Paulie Zink az USA-ba, aki kínai harcművészeteken keresztül közelített ezekhez a hajlékonyságot fejlesztő gyakorlatokhoz. Az utóbbi években tanítványa Paul Grilley, és felesége Suzey fejlesztette tovább a pózokat, finomítva a harcművészeti megközelítésen, és Sarah Powers a buddhista nyomvonalon keresztül segíti a yin yoga elterjedését.

Az elnevezés a kínai yin-yang (kétpólusú szemléletből) ered. A yin, a női minőséget, a passzívat, a táplálót, befogadót, hűsítőt, stabilat, lefelé áramlót, földelődő minőséget foglalja magába, míg a yang a férfi minőség, az aktivitás, a melegítő hatás, emelkedés, felfelé szállás, cselekvés, valami felé törekvés fogalmaihoz kapcsolható. Ily módon meg tudunk különböztetni az ősi kínai filozófia alapján yang típusú és yin típusú jógát is. Ám a látszat ellenére nagyon is sok minden történik ebben a mozdulatlanságban: a gravitációt és a test súlyát segítségül hívva, miközben teljesen elengedjük magunkat, a mély kötőszövetekben található úgynevezett meridiánok (energia csatornák) – melyek a szerveink működését befolyásolják – erős nyomást kapnak. Mikor kijövünk a pózból, hirtelenjében a nyomás alól felszabadul az áramlás a meridiánokban. Minden meridiánunkhoz yin pózok kapcsolhatók, és ha ezeket tudatosan gyakoroljuk, akkor megtapasztalhatjuk gyógyító, kiegyenlítő, energiafeltöltő hatásukat, akár egy akupunktúrás kezelését. Minden yin pózhoz meridiánokat kapcsolunk, melyek stimulálásával elérhetjük a yin yóga gyógyító, energetizáló hatását.

A yin jóga az érzelmeinkre, a mentális egészségünkre is jótékonyan hat, tisztít és lecsendesít. További hatása, hogy az ízületeket, szalagokat, porcokat és csontokat táplálja, megakadályozza az ízületek kiszáradását, ami a korral jár, így fiatalon tart minket. A fókusz a teljes elengedésen, átadáson, passzivitáson van, ami lehetővé teszi, hogy mind fizikai, mind lelki szinten létrejöjjön egy mélyebb áramlás. A yin jóga gyakorlás lehetővé teszi a gyakorlók számára, hogy közelebb kerüljenek saját magukhoz, az érzéseikhez, az érzelmeikhez.

 

 

Mit várhatsz a yin jógától: egyensúlyba hoz, ha túlpörögtél, kiegyenlíti a férfi-női minőséget benned. Elcsendesít, megtanít befelé figyelni, kiegyensúlyozza az energiáidat, összekapcsol a középpontoddal, szervi tünetek, betegségek gyógyító eszköze lehet.

A nyújtó gyakorlatok hatására, a hétköznapi mozgáshoz szükséges izmok erősödnek, mozgástartományuk növekszik. Nemtől, kortól vagy képzettségi szinttől függetlenül gyakorolhatod A gyakorlatokat néhány alkalom alatt meg lehet tanulni.

Ha a nyújtó gyakorlatokat nem csináljuk rendszeresen, idővel az izmaink elkezdenek rövidülni, merevedni. A megrövidült izom, pedig idővel korlátozza a mozgást és egészségügyi problémákat okoz, pl.: fájdalmat az egészen egyszerű, mindennapi mozdulatokban, vagy akár tartáshibát.

A yin Jóga előnyei:

– idegrendszer nyugtatása- hormonrendszer, nyirok keringési és emésztő rendszer karbantartása

– légzés mélyítése

– relaxáció

– fáradt energia elengedése, friss életerővel való feltöltés

– testi, lelki, szellemi egyensúly

– izületek, gerinc, kötőszövetek karbantartása

– lelki béke

– méregtelenítés testi, lelki síkon

– önmagunk jobb megismerése, megértése

– együttérzés fejlesztése

– jobb alvás és még sok-sok egyéb hatás

hosszú távon:

Nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb leszel a mindennapokban. Megérted, hogy nem kell mindenre reagálni, hanem jobban meg tudsz maradni a középpontodban. Jobban megismered a határaidat, és azt, hogy mikor mondj igent és nemet. Megérzed jobban a saját szükségleteidet és táplálóbb, gondoskodóbb, türelmesebb, szeretettel telibb leszel önmagad és környezetet felé.

Hangtálas Yin Jóga

Yin jóga gyakorlások, hangtál meditációval kiegészítve. Ez az ötvözet a lehető legjobb módja a teljes ellazulásnak. Míg benne vagy egyes ászanákban, közben a hangtálak hangjai csendülnek fel közvetlen melletted, vagy bizonyos pózoknál a testedre helyezve. Ebben a különleges jógaformában az energia többszörösen áramlik hozzád és a blokkok oldása is gyorsabb.

Míg gyakorlod a yin jógát, kapsz mellé egy hangtál kezelést is.

A hangtál kezelésekről és hatásairól többet megtudhatsz a relaxációs kezelések menüben.

  Yin-Yang jóga

 

Ezeken az órákon a kiegyensúlyozott, és mindenki számára elérhető gyakorlatok során, a melegítés, a dinamikus, gördülékeny mozgások váltakoznak a nyugodt, mély, fiatalító testhelyzetekkel. A két megközelítés az ászanák során elősegíti a nap- és hold, a férfi- és női, a yang és yin energiák kiegyensúlyozását, miközben a módszerek specifikus, fizikai erőnlétet és energikusságot kínálnak. A két stílus jól kiegészíti egymást, a gyakorlónak segít megtalálni saját egyensúlyát. Mindkétféle minőséget (yin-passzív, yang-aktív) erősítjük gyakorlásunk során, így lesz teljes harmónia a test, szellem, lélek egységében.

A jógaórák fele (yang ) dinamikus, átmozgató, gerinc jóga elemekkel kiegészítve. Másik része a (yin ) egy passzív, meditatív mozgásforma.

 

 

 

Kortól és nemtől függetlenül mindenki számára ajánlott jógatípus. A gyakorlás mindig az óra résztvevőinek igényéhez igazodik. A jóga nem csak hajlékonyaknak való, ezért ne érezd magad kényelmetlenül. Éppen, hogy azoknak is szükségük van rá, akik túl merevek. A jóga, ha jól gyakorolják, akkor mindenkié kell hogy legyen és mindenkin képes segíteni. Éppen ott, ahol tart az útján.

 

se